.vimrc per Mac OS X

by marti

Porto ja uns dies jugant amb el meu nou MacBook i de moment n’estic ben content. De moment he evitat instal·lar-me Debian perquè sinó acabaria passant com amb el meu antic iBook G3 i no provaria què tal va aquest Leopard. No està gens malament, amb tot de pijadetes.

Però ahir va arribar el moment d’escriure en LaTeX. Vaig provar el TeXShop i no està malament, però acostumat al vim i a moure’m utilitzant el teclat se’m feia un xic pesat. Així que aprofitant que en el fons el Mac OS X és Unix m’he passat a la terminal i he obert el vim.

A diferència de la majoria de les distribucions de Linux, on per defecte ja hi ha moltes opcions activades, el vim de Mac ve sense gairebé res. Per no haver d’entrar cada vegada totes les opcions, només fa falta crear-se un arxiu .vimrc o (_vimrc si vols que es vegi des del Finder) amb les següents opcions:

set nocompatible    " use Vim defaults (much better!)
set bs=2            " allow backspacing over everything in insert mode
set viminfo='20,"50 "read/write a .viminfo file, don't store more than
                    " 50 lines of registers
set history=50      " keep 50 lines of command line history
set ruler           " show the cursor position all the time
syntax on           " switch syntax on
set hlsearch        " highlight the last used search pattern

I llavors es poden utilitzar altres opcions. Jo utilitzo

set textwidth=78

per a escriure fins a 78 caràcters per línia,

set fileencoding=latin1

per a utilitzar el nostre joc de caràcters (ISO-8859-1), i

filetype indent on
set expandtab
set tabstop=2
set shiftwidth=2
:retab

per a fer servir 2 espais enlloc del tabulador. A més, per escriure documents de LaTeX és molt útil el vim-latex, i llavors cal afegir les dues últimes línies del .vimrc:

filetype plugin on
set grepprg=grep -nH $*
