25 d’abril el passat dissabte

by marti

Aquest cap de setmana ha estat un no parar per terres valencianes. Com sempre que baixem, l’agenda anava apretadeta, però aquesta vegada se li afegia la manifestació de dissabte pel 25 d’abril, enguany centrada en el tancament dels repetidors de TV3 que mantenia Acció Cultural del País Valencià (ACPV) i la persecució política i ofec econòmic que està patint.

Era la primera vegada que anava a una manifestació del 25 d’abril, així que no puc comparar de persona amb altres anys, però tothom coincidia en què era la més multitudinària dels últims temps, i en general es respirava satisfacció per l’èxit i alguns inclús em deien que es tractava d’un moment històric. La gentada que hi havia era enorme: nosaltres vam arribar-hi justos de temps perquè baixàvem de dinar a la Serrania del Túria, i amb prou feines ens vam poder trobar amb la resta de la família. Parlant amb uns amics, que no vam aconseguir veure fins acabada la manifestació, ens deien que ja eren a les Torres de Serrans quan nosaltres tot just sortíem de les de Quart. La web d’ACPV recull les notícies que s’han publicat a diversos diaris sobre la manifestació (llegiu per exemple aquestes dues de Vilaweb: 1, 2), a Media.cat també en parlen, i uns quants blogs també (1, 2, 3, 4, 5, 6…).

Des del meu punt de vista, el tema del tall de TV3 és menor comparat amb la situació general que està vivint el País Valencià des de fa temps —a mi, com a molta altra gent, en molts aspectes em recorda moltíssim a una versió en miniatura de la situació italiana—, però és igualment greu i és cert que ha servit de revulsiu. I és de veres que manifestacions com aquesta dónen força a la gent. La veritat és que no tinc gaires esperances de veure un canvi en la situació política després de les properes eleccions de maig, però que la gent perdi cada vegada més la por o la indiferència i surti al carrer és molt bo.

I l’endemà, diumenge, vam anar als Jardins de Vivers per aprofitar l’últim dia de la Fira del Llibre. I qui em vaig trobar? En Toni Cucarella firmant llibres, així que em vaig endur el seu últim Hòmens i falagueres.

