Catalogant llibres amb LibraryThing

by marti

Aquest gener vaig començar a catalogar els llibres que tinc, llegeixo o —si els recordo— he llegit. Vaig provar ràpidament algunes opcions (Anobii i Goodreads), però al final em va acabar convencent la que d’un principi ja m’havia recomanat en Pere: LibraryThing. Té una bona traducció catalana, feta col·laborativament, però sobretot té un estil senzill i agradable, sense cap barroquisme. Permet anar catalogant els llibres, etiquetar-los i agrupar-los en col·leccions, i a més et fa recomanacions i mostra quins usuaris tenen gustos més semblants als teus, una mica a l’estil de Last.fm. Inclús té una agenda de presentacions de llibres i altres activitats per l’estil. També té un recull de “coneixement comú”, amb informació extensa sobre els escriptors i els seus llibres, que es pot anar omplint i corregint. La comunitat catalana té uns 1800 usuaris, i pel que he anat veient hi ha poca activitat de comentaris de lectures, però tot es posar-s’hi! Si estàveu buscant alguna cosa semblant, us la recomano.

